Operativa

Gestiona fàcilment la teva identitat digital.

Descarrega l'App

Què és el CAID? Per què serveix? On el puc obtenir?

El CAID és el codi d'activació de la identitat digital. Consta de cinc blocs de quatre xifres. Aquest codi és necessari per confirmar l'acreditació, desbloquejar la identitat en cas de bloqueig accidental o voluntari i recuperar la identitat en cas de canvi de dispositiu o targeta SIM.

Existeixen dos vies per obtenir el codi CAID, en persona, anant a les oficines d'atenció ciutadana (OAC’S) habilitades o bé online, fent servir un certificat digital aquí.

He perdut el CAID.  Com en puc obtenir un de nou?

En cas de pèrdua del CAID (Codi d'Activació de la Identitat al Mòbil) és necessari revocar la identitat mòbil i obtenir-ne una de nova, ja que l'única còpia existent d’aquest codi és la que guarda el titular de la identitat.

El procés de revocació es pot fer presencialment o per internet amb al teu Ajuntament.

Si m’he acreditat i tinc el CAID, però en confirmar la identitat en l’aplicació introduint el CAID, apareix l’error “El número de mòbil indicat no correspon amb el que el vau acreditar. Reviseu les vostres dades.”  A què és degut?

L’aparició d’aquest error indica que les dades introduïdes en el procés d’acreditació no coincideixen amb les dades registrades en l’aplicació de Mobile ID. Per solucionar aquesta incidència cal donar de baixa la teva indentitat a través del teu Ajuntament.

Després haureu de tornar a iniciar el procés d’acreditació, introduint aquest cop les dades correctes.

He perdut / m’han robat el telèfon. Què he de fer?

Si sou usuari acreditat, en cas de pèrdua del telèfon mòbil es recomana bloquejar la identitat per evitar situacions compromeses. Un cop s'hagi confirmat que es tracta d'una pèrdua definitiva o d'un robatori, i s'hagi instal·lat un duplicat de la SIM en un nou dispositiu, podreu instal·lar-hi l’aplicació i recuperar i desbloquejar la vostra identitat en aquest nou dispositiu mitjançant el vostre codi CAID.

En cas que hagueu optat per canviar de número de mòbil, caldrà revocar la identitat antiga i obtenir-ne una de nova associada al nou número. Si sou un usuari registrat,  doneu de baixa la identitat i torneu-la a crear en el nou dispositiu.

He canviat el número de telèfon. Què he de fer?

La identitat al mòbil està vinculada al número de telèfon, per tant en aquest cas caldrà revocar la identitat anterior i obtenir-ne una de nova associada al nou número.

Tinc dos números de telèfon mòbil. Puc tenir dues identitats?

No, la identitat està vinculada al número de telèfon i també al NIF de l'usuari, per tant, encara que tingui diferents números de telèfon mòbil únicament podrà disposar d'una identitat.

Per quin motiu no és possible tenir la identitat en funcionament simultàniament en dos dispositius amb el mateix número de telèfon?

Perquè, per verificar la identitat, determinats serveis requereixen l’enviament de notificacions push al dispositiu on hi ha l’aplicació, i les notificacions push s’envien a un dispositiu i no pas a un número.

Tinc dues targetes SIM amb el mateix número (una pel mòbil i l’altra per a la tauleta). En quin dispositiu funcionarà la meva identitat?

En el darrer on me l’hagi registrat / confirmat acreditació / desbloquejat / recuperat (es recomana decidir-ho abans de la instal•lació i no realitzar canvis de dispositiu innecessaris)

No puc compartir els PDF que he generat amb l’aplicació en el meu Android. A què és degut?

Els visors de PDF que certs dispositius Androids porten instal·lats per defecte, no incorporen les funcionalitats "Compartir". Si aquest és el vostre cas, us recomanem que us ho baixeu de Google Play i instal·leu un visor de PDF, per exemple el Adobe Reader.

He desinstal·lat l’aplicació del mòbil. Es manté la meva identitat?

En desinstal•lar l'aplicació s'esborren del mòbil les dades de la identitat, però aquesta continua existint al Registre d'Identitats Digitals Mòbils. En canvi, la identitat si que es manté en el mòbil en les actualitzacions de les versions de l'aplicació.

Si sou un usuari registrat només podreu recuperar la identitat al mòbil si opteu per acreditar-vos a través dels canals que teniu a la vostra disposició per fer-ho. No serà possible recuperar-la mantenint l’estat “registrat”; si és això el que voleu, caldrà que revoqueu la identitat per algun dels canals que teniu a la vostra disposició i us registreu de nou. Si sou un usuari acreditat, per recuperar la identitat al mòbil només cal que us instal•leu de nou l’App i la recupereu mitjançant el vostre codi CAID.

He desinstal·lat l’aplicació del mòbil i tinc identitat bloquejada. Es manté la meva identitat?

Si sou un usuari acreditat, es manté la vostra identitat. Per recuperar-la, un cop instal•lada de nou l’aplicació al mòbil, ho haureu de fer en dos passos, i tots dos requereixen la introducció del vostre codi CAID: recuperar la identitat i desbloquejar-la un cop recuperada.

He canviat el model de telèfon però mantinc el mateix número. Què he de fer per moure la meva identitat mòbil al nou dispositiu?

Si sou usuari de nivell registrat, doneu de baixa la vostra identitat al dispositiu antic i desinstal•leu l’aplicació per acabar d’esborrar-ne totes les dades. A continuació, baixeu i instal•leu l’aplicació al nou dispositiu i registreu-vos de nou.

Si sou usuari de nivell acreditat, desinstal•leu l’aplicació del dispositiu antic per esborrar-ne les vostres dades. A continuació, baixeu i instal•leu l’aplicació al nou dispositiu i recupereu la vostra identitat mitjançant la introducció del codi CAID.

L’aplicació em demana permís per enviar-me notificacions push. Per què?

En utilitzar la identitat al mòbil per a identificar-vos digitalment en un tràmit o servei a fora del mòbil s'envia una petició al mòbil per demanar-vos que introduïu el PIN a l'app. D'aquesta manera, es confirma que sou realment vosaltres els qui esteu accedint al servei.

La petició d'introduir el PIN es fa mitjançant l'enviament d'una notificació push a l'aplicació. Per això és important acceptar que l'aplicació rebi notificacions push; si no, no podreu identificar-vos amb Mobile ID en els serveis fora del mòbil.

Es mantindrà la meva identitat si actualitzo l’aplicació?

Sí, si instal·leu la nova versió sense desinstal·lar l’antiga. En canvi, si desinstal·leu l’aplicació i sou usuaris de nivell registrat podeu perdre la vostra identitat.

No m’arriba el SMS de confirmació per registrar-me. A què és degut?

El principal motiu que fa que els usuaris no rebin els codis d’activació via SMS és que aquests estiguin en possessió d’una SIM duplo (dues targetes SIM amb el mateix número).

Haureu de posar-vos en contacte amb el vostre operador de telefonia mòbil i assegurar-vos que la SIM que esteu fent servir en el terminal amb el que us voleu registrar és la SIM principal.

Per donar-se d'alta al servei us heu d'instal·lar l'aplicació al mòbil i registrar-vos o bé acreditar-vos directament sense registre previ. Vegeu  com obtenir Mobile ID.

Si teniu la identitat acreditada la podeu bloquejar. Això es recomana si heu perdut el mòbil, us l'han robat o està malmès. Tingueu en compte que per desbloquejar-la us caldrà el codi d'activació de la identitat digital (CAID).

Es pot bloquejar la identitat:

  • De forma voluntària:
    • Des de la mateixa aplicació
    • Per internet, amb el vostre certificat digital aquí
    • Presencialment a una de les Oficines d'Atenció Ciutadana habilitades
    • Trucant al vostre ajuntament
  • De manera automàtica, quan un usuari acreditat introdueix erròniament tres vegades consecutives el seu PIN a l'aplicació.
  • Si teniu el certificat digital podeu bloquejar la vostra identitat a través d'aquí

Per tornar a habilitar el Mobile ID quan s'ha bloquejat, cal que introduïu el CAID a l’aplicació del vostre mòbil.

Donar-se de baixa o revocar la identitat suposa que aquesta deixa de ser vàlida.

Us podeu donar de baixa pels mitjans següents:

  • De forma voluntària:
    • Des de la mateixa aplicació
    • Per internet, amb el vostre certificat digital aquí
    • Presencialment a una de les Oficines d'Atenció Ciutadana habilitades.
  • De manera automàtica, quan un usuari registrat introdueix erròniament tres vegades consecutives el seu PIN a l'aplicació.
  • Si teniu el certificat digital podeu donar-vos de baixa a través d'aquí.

La identitat mòbil no caduca. Malgrat això, l'Ajuntament es reserva la possibilitat de forçar l'actualització de versions obsoletes de l'aplicació.

De manera voluntària des de la mateixa aplicació. Es recomana canviar-lo periòdicament i sempre que se sospiti que ha quedat compromès.

Si teniu el certificat digital podeu acreditar-vos a través d'aquí .

Us haureu d'autenticar amb un certificat digital dels admesos a l'Oficina Virtual, introduir les vostres dades personals i signar la petició amb el certificat amb què us heu autenticat.

En finalitzar l'acreditació se us mostrarà una pantalla en què:

  1. Podreu descarregar el document amb les dades de la vostra identitat signat electrònicament amb el certificat que heu presentat.
  2. Se us mostrarà el codi d'activació de la identitat digital (CAID) que consta de cinc blocs de quatre xifres. Aquest codi és necessari per:
    • Confirmar l'acreditació a l'aplicació.
    • Desbloquejar la identitat en cas de bloqueig accidental o voluntari.
    • Recuperar la identitat en cas de canvi de dispositiu o SIM.

Per garantir la seguretat de la identitat, l'Ajuntament no conserva còpia del CAID. Per tant, és necessari que imprimiu o anoteu el CAID i el conserveu. En cas de pèrdua o robatori, haureu de donar de baixa la identitat i sol·licitar-ne una de nova.

Si tens alguna incidència pots resoldre-la:

  1. Trucant al teu Ajuntament mitjançant el telèfon d'atenció ciutadana.
  2. Contactant amb l'Oficina de promoció de Mobile ID al telèfon 93 142 64 46.
  3. O complimentant el següent formulari: